wtorek, 21 stycznia 2014

Obrażenia w Gothicu - jak są liczone?

Jak liczy się obrażenia w Gothicu?

Witam Was ponownie, po krótkim wprowadzeniu przyszła pora na pierwszy wpis dotyczący bezpośrednio samej gry. Dziś na oko weźmiemy obrażenia zadawane przez różne typy broni. Zapraszam do czytania.



Bronie jednoręczne i dwuręczne
Tutaj sprawa jest prosta. Obrażenia liczy się dodając siłę postaci do obrażeń broni i odejmując od całości ochronę na broń przeciwnika. Reguła ta dotyczy tylko sytuacji, w której zadamy cios krytyczny (szanse na zadanie go określają nasze umiejętności w walce daną bronią). 
W przypadku, gdy uderzymy zwykłym cięciem, obrażenia wyniosą 5 punktów. Uwaga! Liczba ta może nieznacznie się zwiększyć, w przypadku, gdy bohater zdobędzie więcej siły (przykładowo przy 60 pkt. siły liczba ta powinna wynieść około 7 dmg).




Kusze i łuki
Obrażenia tutaj liczone są podobnie jak w przypadku broni białej - czyli dodajemy do siebie zręczność (w przypadku łuków) / siłę (w przypadku kusz) i obrażenia broni dystansowej, a następnie odejmujemy od tego odporność wroga na pociski. Reguła ta dotyczy KAŻDEGO trafienia, niezależnie od posiadanych umiejętności.
Można więc zapytać - co daje w takim razie szkolenie się w łucznictwie/kusznictwie? Już spieszę z odpowiedzią! Dzięki wyszkoleniu nasza postać będzie przede wszystkim celniej strzelać (nietrudno zauważyć, że na początku gry, gdy mamy zaledwie 10% tychże umiejętności, nasza postać miewa problemy z trafieniem polnej bestii z kilku metrów), a także szybciej przeładowywać amunicję.



Magia
Sprawa w przypadku magii ma się wręcz banalnie, gdyż na obrażenia nie wpływają żadne czynniki, oprócz odporności na magię. Czyli przykładowo strzelając kulą ognia (75 obrażeń) w potwora mającego 50 odporności na magię, odbierzemy mu równe 25 punktów życia. Nie trzeba tu chyba nic więcej dodawać.






Obrażenia potworów
W Gothicu ciosy otrzymywane przez większość potworów (jest kilka wyjątków, np. ogniste jaszczury, smoki, czy też szkielety magów) traktowane są jako obrażenia od broni. Łatwo jest więc domyślić się, że aby bezpieczniej podróżować po grze należy się zaopatrzyć w pancerz z jak największą odpornością na broń.







Ciekawostki
1) Bronią białą nie da się zadać mniej niż 5 obrażeń, niezależnie od obrażeń broni i siły postaci. Oznacza to tyle, że choćbyśmy mieli 1000 odporności na broń, to potwory oraz przeciwnicy walczący mieczem i tak zadawać nam będą 5 punktów obrażeń.
2) Niektóre potwory są całkowicie odporne na dany typ broni. Jako przykład może posłużyć Czarny Troll, którego to nie sposób ubić za pomocą łuku lub kuszy, gdyż nic mu nimi nie zrobimy.
3) W dodatku "Noc Kruka" do drugiej części gry, wszystkie smoki posiadają swoistą regenerację życia, która to utrudnia pokonanie ich. Dodatek "Noc Kruka" zwiększa poziom trudności gry, czego efekty są mocno zauważalne.

1 komentarz:

  1. w przypadku kusz obrażenia zależą od zręczności i obrażeń broni, nie od siły. Siła jest tylko potrzebna do dzierżenia kuszy, natomiast obrażenia liczy się jak dla łuków

    OdpowiedzUsuń